# 171/2026 Sb. - Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí o vyhlášení minimální mzdy, nejnižších úrovní zaručeného platu a rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2027

- Úplná citace: Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí č. 171/2026 Sb., o vyhlášení minimální mzdy, nejnižších úrovní zaručeného platu a rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2027
- Stav: Bez účinnosti
- Znění: Vyhlášené znění
- ELI: /eli/cz/sb/2026/171/0000-00-00
- Datum vyhlášení: 24. 9. 2026
- Účinnost od: 24. 9. 2026
- Částka: 171/2026

171
SDĚLENÍ
Ministerstva práce a sociálních věcí
ze dne 23.&nbsp;září 2026
o vyhlášení minimální mzdy, nejnižších úrovní zaručeného platu a rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2027
Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlašuje:
1.podle § 111 odst. 7 písm. b) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 230/2024 Sb., minimální mzdu pro rok 2027. Pro stanovenou týdenní pracovní dobu 40 hodin činí měsíční minimální mzda 24 900 Kč a hodinová minimální mzda činí 148,30 Kč;
2.podle § 112 odst. 4 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 230/2024 Sb., nejnižší úrovně zaručeného platu pro rok 2027. Nejnižší úrovně zaručeného platu pro stanovenou týdenní pracovní dobu 40 hodin činí<sup>1</sup>):

<table><tbody><tr><td rowspan="2">Skupina prací</td><td colspan="2">Nejnižší úroveň zaručeného platu</td></tr><tr><td>v Kč za hodinu</td><td>v Kč za měsíc</td></tr><tr><td>1.</td><td>148,30</td><td>24 900</td></tr><tr><td>2.</td><td>178,00</td><td>29 880</td></tr><tr><td>3.</td><td>207,70</td><td>34 860</td></tr><tr><td>4.</td><td>237,30</td><td>39 840</td></tr></tbody></table>

3.podle § 128 odst. 3 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 230/2024 Sb., rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí pro rok 2027. Rozpětí výše příplatku za práci ve ztíženém pracovním prostředí činí 1 245 až 3 735 Kč měsíčně.

Ministr:

Ing. Juchelka v. r.

1) Bod 2se nepoužije v případě zrušení § 112 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, které je součástí vládního návrhu novely zákoníku práce a dalších zákonů, sněmovního tisku 300, s navrhovanou účinností od 1. ledna 2027.

---

[Kanonická webová stránka](https://pravnianalyza.cz/zakony/sb/2026/171)
