# 14/1982 Sb. - Vyhláška federálního ministerstva financí o zvýšení hranice vlastního příjmu, která je rozhodná pro uznávání osob za vyživované poplatníkem u daní placených obyvatelstvem

- Úplná citace: Vyhláška federálního ministerstva financí č. 14/1982 Sb., o zvýšení hranice vlastního příjmu, která je rozhodná pro uznávání osob za vyživované poplatníkem u daní placených obyvatelstvem
- Stav: Platný
- Znění: Aktuální znění
- ELI: /eli/cz/sb/1982/14/1982-02-01
- Datum vyhlášení: 29. 1. 1982
- Účinnost od: 1. 2. 1982
- Částka: 2/1982

14
VYHLÁŠKA
federálního ministerstva financí
ze dne 27. ledna 1982
o zvýšení hranice vlastního příjmu, která je rozhodná pro uznávání osob za vyživované poplatníkem u daní placených obyvatelstvem
Federální ministerstvo financí stanoví podle § 22 odst. 3 zákona č. 76/1952 Sb., o dani ze mzdy, § 16 odst. 2 zákona č. 36/1965 Sb., o dani z příjmů z literární a umělecké činnosti, a § 26 odst. 2 zákona č. 145/1961 Sb., o dani z příjmů obyvatelstva:

## Čl. I

Hranice vlastního příjmu, která je rozhodná pro uznání osoby za vyživovanou poplatníkem a je uvedena:

1. v § 7 odst. 1 písm. b) a c), odst. 5 a 8, § 15 odst. 4 písm. c) a v § 17 odst. 2 vyhlášky č. 161/1976 Sb., kterou se provádí zákon o dani ze mzdy, činí měsíčně

a) 880 Kčs u vdov po účastnících odboje a u rodičů účastníka odboje, u nichž je důchod zvýšen na nejnižší výměru podle ustanovení § 57 odst. 2 a 5, § 59 odst. 2 a § 60 zákona č. 121/1975 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění zákonného opatření č. 76/1979 Sb. a zákonného opatření č. 7/1982 Sb.,

b) 780 Kčs u zletilých dětí připravujících se na budoucí povolání denním studiem nebo v učebním poměru,

c) 690 Kčs u ostatních osob vyživovaných poplatníkem;

2. v § 9 odst. 1 písm. b) a c) vyhlášky č. 184/1968 Sb., k provedení zákona o dani z příjmů z literární a umělecké činnosti, ve znění vyhlášky č. 151/1980 Sb., kterou se mění a doplňuje vyhláška č. 184/1968 Sb., se zvyšuje na 8280 Kčs ročně;

3. v odstavci 29 písm. a), c) a d) vyhlášky č. 146/1961 Sb., kterou se provádí zákon č. 145/1961 Sb., o dani z příjmů obyvatelstva, ve znění vyhlášky č. 152/1980 Sb., kterou se mění a doplňuje vyhláška č. 146/1961 Sb., se zvyšuje na 8280 Kčs ročně.

## Čl. II

Zrušuje se vyhláška federálního ministerstva financí č. 80/1979 Sb., o zvýšení hranice vlastního příjmu, která je rozhodná pro uznávání osob za vyživované poplatníkem u daně ze mzdy.

## Čl. III

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. února 1982. Použije se jí poprvé pro srážku daně ze mzdy počínajíc mzdovým obdobím po 1. březnu 1982, pro výpočet daně z příjmů z literární a umělecké činnosti a pro vyměření daně z příjmů obyvatelstva poprvé za rok 1982.

Ministr:

Ing. Lér CSc. v. r.

---

[Kanonická webová stránka](https://pravnianalyza.cz/zakony/sb/1982/14)
