# 47/1981 Sb. - Nařízení vlády Československé socialistické republiky o úpravě osobních požitků poskytovaných československým státem duchovním církví a náboženských společností

- Úplná citace: Nařízení vlády Československé socialistické republiky č. 47/1981 Sb., o úpravě osobních požitků poskytovaných československým státem duchovním církví a náboženských společností
- Stav: Zrušený
- Znění: Poslední znění před zrušením
- ELI: /eli/cz/sb/1981/47/1981-05-01
- Datum vyhlášení: 30. 4. 1981
- Účinnost od: 1. 5. 1981
- Datum zrušení: 1. 1. 1991
- Částka: 10/1981

47
NAŘÍZENÍ VLÁDY
Československé socialistické republiky
ze dne 28. dubna 1981
o úpravě osobních požitků poskytovaných československým státem duchovním církví a náboženských společností
Vláda Československé socialistické republiky nařizuje podle § 3 odst. 2 zákona č. 218/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení církví a náboženských společností státem:

## § 1

(1) Základní plat duchovních církví a náboženských společností, kteří působí se státním souhlasem v duchovní správě, v církevní administrativě nebo v ústavech pro výchovu duchovních, činí měsíčně při započitatelné době duchovenské činnosti (služební době) 1)

<table><tbody><tr><td>kratší než tři roky </td><td> 1000 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených tří do šesti roků </td><td> 1060 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených šesti do devíti roků </td><td> 1120 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených devíti do dvanácti roků </td><td> 1180 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených dvanácti do patnácti roků </td><td> 1240 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených patnácti do osmnácti roků </td><td> 1300 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených osmnácti do dvaceti jednoho roku </td><td> 1350 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených dvaceti jedna do dvaceti čtyř roků </td><td> 1400 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených dvaceti čtyř do dvaceti sedmi roků </td><td> 1450 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených dvaceti sedmi do třiceti roků </td><td> 1500 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených třiceti do třiceti tří roků </td><td> 1540 Kčs</td></tr><tr><td>od dovršených třiceti tří do třiceti šesti roků </td><td> 1580 Kčs</td></tr><tr><td>delší než třicet šest roků </td><td> 1620 Kčs</td></tr></tbody></table>

(2) Vyšší základní plat náleží duchovním, počínaje měsícem, ve kterém jim uplynula doba dalších tří roků započitatelné duchovenské činnosti.

## § 2

Hodnostní přídavek duchovních může činit nejvýše v I. stupnici 700 Kčs, ve II. stupnici 840 Kčs, ve III. stupnici 1020 Kčs a ve IV. stupnici 1100 Kčs měsíčně.

## § 3

(1) Odměna za vyšší výkon duchovních může činit v jednotlivých případech nejvýše 600 Kčs měsíčně.

(2) Úhrnná částka těchto odměn v rámci okresu a kraje může dosáhnout nejvýše 15 procent celkového nákladu na základní platy a hodnostní přídavky duchovních.

## § 4

Zrušují se:

1. ustanovení § 9 odst. 1, § 11 odst. 2 a § 12 odst. 1 vládního nařízení č. 219/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení církve římskokatolické státem,

2. ustanovení § 9 odst. 1, § 11 odst. 2 a § 12 odst. 1 vládního nařízení č. 220/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení církve československé státem,

3. ustanovení § 9 odst. 1, § 11 odst. 2 a § 12 odst. 1 vládního nařízení č. 221/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení evangelických církví státem,

4. ustanovení § 9 odst. 1, § 11 odst. 2 a § 12 odst. 1 vládního nařízení č. 222/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení církve pravoslavné státem,

5. ustanovení § 9 odst. 1, § 11 odst. 2 a § 12 odst. 1 vládního nařízení č. 223/1949 Sb., o hospodářském zabezpečení náboženských společností státem.

## § 5

Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. května 1981.

Dr. Štrougal v. r.

1) § 9 odst. 2 vládních nařízení č. 219/1949 Sb. až č. 223/1949 Sb.

---

[Kanonická webová stránka](https://pravnianalyza.cz/zakony/sb/1981/47)
