# 94/1968 Sb. - Vyhláška ministerstva práce a sociálních věcí, Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví, jíž se mění a doplňuje vyhláška Státního úřadu sociálního zabezpečení, Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví č. 21/1965 Sb., o důchodovém zabezpečení, nemocenském pojištění a preventivní a léčebné péči některých občanů činných při poskytování služeb

- Úplná citace: Vyhláška ministerstva práce a sociálních věcí, Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví č. 94/1968 Sb., jíž se mění a doplňuje vyhláška Státního úřadu sociálního zabezpečení, Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví č. 21/1965 Sb., o důchodovém zabezpečení, nemocenském pojištění a preventivní a léčebné péči některých občanů činných při poskytování služeb
- Stav: Platný
- Znění: Aktuální znění
- ELI: /eli/cz/sb/1968/94/1968-07-01
- Datum vyhlášení: 1. 7. 1968
- Účinnost od: 1. 7. 1968
- Částka: 27/1968

94
VYHLÁŠKA
ministerstva práce a sociálních věcí,
Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví
ze dne 28. června 1968,
jíž se mění a doplňuje vyhláška Státního úřadu sociálního zabezpečení, Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví č. 21/1965 Sb., o důchodovém zabezpečení, nemocenském pojištění a preventivní a léčebné péči některých občanů činných při poskytování služeb
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ústřední rada odborů a ministerstvo zdravotnictví stanoví v dohodě se zúčastněnými ústředními orgány podle § 143 odst. 3 písm. b) zákona č. 101/1964 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění zákona č. 89/1968 Sb., a podle § 31 odst. 2 a § 36 odst. 2 zákona č. 88/1968 Sb., o prodloužení mateřské dovolené, o dávkách v mateřství a o přídavcích na děti z nemocenského pojištění:

## Čl. I

Vyhláška Státního úřadu sociálního zabezpečení, Ústřední rady odborů a ministerstva zdravotnictví č. 21/1965 Sb., o důchodovém zabezpečení, nemocenském pojištění a preventivní a léčebné péči některých občanů činných při poskytování služeb, se mění a doplňuje takto:

1. § 8 se zrušuje.

2. Nadpis nad § 13 zní:

"Zabezpečení občanů poskytujících služby a opravy na základě povolení národního výboru"

3. § 13 odst. 1 zní:

"(1) Občanům, kteří na základě povolení národního výboru poskytují některé služby a opravy*) náleží podpora při narození dítěte, přídavky na děti a dávky důchodového zabezpečení za obdobných podmínek a ve stejném rozsahu jako pracovníkům na dohodu uvedeným v části první."**)

4. Tabulka k určení denní výše nemocenského a peněžité pomoci v mateřství pracovníků na dohodu, uvedená v příloze k vyhlášce č. 21/1965 Sb., se mění a nahrazuje tabulkou připojenou v příloze.

## Čl. II

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. července 1968.

Ministr zdravotnictví:

RNDr. PhMr. Vlček v. r.

Ministr práce a sociálních věcí:

Štanceľ v. r.

Předseda Ústřední rady odborů:

Poláček v. r.

Příloha k vyhlášce č. 94/1968 Sb.

Tabulka k určení denní výše nemocenského a peněžité pomoci v mateřství pracovníků na dohodu

<table><tbody><tr><th colspan="2"> 1 </th><th> 2 </th><th> 3 </th></tr><tr><th rowspan="2" colspan="2"> měsíční výše započitatelného výdělku </th><th colspan="2">denní výše</th></tr><tr><th>nemocenského</th><th> peněžité pomoci <br> v mateřství </th></tr><tr><th> od Kčs </th><th> do Kčs </th><th> Kčs </th><th> Kčs </th></tr><tr><td> 400 </td><td> 500 </td><td> 14 </td><td> 14 </td></tr><tr><td> 501 </td><td> 600 </td><td> 16 </td><td> 16 </td></tr><tr><td> 601 </td><td> 700 </td><td> 16 </td><td> 19 </td></tr><tr><td> 701 </td><td> 800 </td><td> 18 </td><td> 21 </td></tr><tr><td> 801 </td><td> 900 </td><td> 20 </td><td> 24 </td></tr><tr><td> 901 </td><td> 1000 </td><td> 22 </td><td> 27 </td></tr><tr><td> 1001 </td><td> 1100 </td><td> 24 </td><td> 30 </td></tr><tr><td> 1101 </td><td> 1200 </td><td> 26 </td><td> 33 </td></tr><tr><td> 1201 </td><td> 1300 </td><td> 28 </td><td> 36 </td></tr><tr><td> 1301 </td><td> 1400 </td><td> 30 </td><td> 38 </td></tr><tr><td> 1401 </td><td> 1500 </td><td> 32 </td><td> 41 </td></tr><tr><td> 1501 </td><td> 1600 </td><td> 34 </td><td> 44 </td></tr><tr><td> 1601 </td><td> 1700 </td><td> 36 </td><td> 47 </td></tr><tr><td> 1701 </td><td> 1800 </td><td> 39 </td><td> 49 </td></tr><tr><td> 1801 </td><td> 1900 </td><td> 42 </td><td> 52 </td></tr><tr><td> 1901 </td><td> 2000 </td><td> 45 </td><td> 55 </td></tr><tr><td> 2001 </td><td> a výše </td><td> 48 </td><td> 57 </td></tr></tbody></table>

*) podle zásad schválených usnesením vlády ze dne 3. března 1965 (č. 20/1965 Sb.)

**) § 23, 24 a další zákona č. 88/1968 Sb., o prodloužení mateřské dovolené, o dávkách v mateřství a o přídavcích na děti z nemocenského pojištění, a vyhláška Ústřední rady odborů č. 95/1968 Sb., o poskytování přídavků na děti v nemocenském pojištění.

---

[Kanonická webová stránka](https://pravnianalyza.cz/zakony/sb/1968/94)
