# 118/1968 Sb. - Vyhláška ministerstva dopravy, kterou se mění vyhláška ministra dopravy a spojů č. 42/1962 Sb., ze dne 17. dubna 1962 o úpravě mzdových podmínek pro řidiče silničních motorových vozidel, závozníky a průvodčí autobusů

- Úplná citace: Vyhláška ministerstva dopravy č. 118/1968 Sb., kterou se mění vyhláška ministra dopravy a spojů č. 42/1962 Sb., ze dne 17. dubna 1962 o úpravě mzdových podmínek pro řidiče silničních motorových vozidel, závozníky a průvodčí autobusů
- Stav: Platný
- Znění: Aktuální znění
- ELI: /eli/cz/sb/1968/118/1968-08-14
- Datum vyhlášení: 14. 8. 1968
- Účinnost od: 14. 8. 1968
- Částka: 33/1968

118
VYHLÁŠKA
ministerstva dopravy
ze dne 25. července 1968,
kterou se mění vyhláška ministra dopravy a spojů č. 42/1962 Sb., ze dne 17. dubna 1962 o úpravě mzdových podmínek pro řidiče silničních motorových vozidel, závozníky a průvodčí autobusů
Ministerstvo dopravy stanoví v dohodě se zúčastněnými ministerstvy a ústředními orgány a Ústřední radou odborů podle § 12 odst. 2 zákona č. 53/1968 Sb., o změnách v organizaci a působnosti některých ústředních orgánů a podle § 30 odst. 2 vyhlášky Státní komise pro finance, ceny a mzdy č. 101/1966 Sb., o odměňování práce v nové soustavě plánovitého řízení národního hospodářství.

## Čl. 1

Vyhláška č. 42/1962 Sb., o úpravě mzdových podmínek pro řidiče silničních motorových vozidel, závozníky a průvodčí autobusů ve znění vyhlášky ministerstva dopravy č. 23/1967 Sb. se mění takto:

§ 2 odst. 1 zní:

## § 2

Mzdové tarify

(1) Pro odměňování práce v časové a úkolové mzdě platí dále uvedené hodinové mzdové tarify. Řidiče, průvodčí a závozníky lze odměňovat podle dále uvedených měsíčních tarifů, jen pokud je to z hlediska mzdové praxe účelné a administrativně jednodušší. Okruh těchto pracovníků a podmínky používání měsíčních tarifů určuje vedoucí organizace. Při určení základní mzdy v rámci rozpětí se přihlíží k tomu zda jde o řidiče opraváře nebo neopraváře.

<table><tbody><tr><th rowspan="3"></th><th colspan="3">Mzdové tarify</th></tr><tr><th colspan="2">hodinové *) </th><th>měsíční </th></tr><tr><th>opraváři </th><th>neopraváři </th><th>v rozpětí</th></tr><tr><td>a) řidiči nákladních automobilů o užitečném zatížení</td><td></td><td></td><td></td></tr><tr><td>- do 4,4 tun</td><td>5,75</td><td>5,20</td><td> 990-1210</td></tr><tr><td>- do 10,9 tun </td><td>6,50</td><td>5,75</td><td>1120-1360</td></tr><tr><td>- od 11,- tun </td><td>7,35</td><td>6,50</td><td>1270-1550</td></tr><tr><td>b) řidiči kolových traktorů a tahačů o výkonu motoru </td><td></td><td></td><td></td></tr><tr><td>- do 90 k</td><td>5,75</td><td>5,20</td><td>990-1210</td></tr><tr><td>- do 179 k </td><td>6,50</td><td>5,75</td><td>1120-1360</td></tr><tr><td>- od 180 k</td><td>7,35</td><td>6,50</td><td>1270-1550</td></tr><tr><td>c) řidiči autobusů o užitečném zatížení </td><td></td><td></td><td></td></tr><tr><td>- do 4,4 tun</td><td colspan="2">6,50 </td><td>1120-1360</td></tr><tr><td>- od 4,5 tun</td><td colspan="2">7,35</td><td>1270-1550</td></tr><tr><td> d) řidiči osobních a dodávkových automobilů </td><td colspan="2"> -</td><td>990-1210</td></tr><tr><td>e) průvodčí autobusů a závozníci přidělení k automobilům všech značek</td><td colspan="2">5,05</td><td>870-1070</td></tr></tbody></table>

## Čl. 2

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

Ministr:

v z. Ing. Filinský v. r.

*) Hodinové tarify jsou uvedeny pro 44 hod. pracovní týden. Při zkracování pracovní doby se použije tarifů, stanovených příslušnými předpisy pro zkracování pracovní doby a pro úpravu pracovních a provozních režimů.

---

[Kanonická webová stránka](https://pravnianalyza.cz/zakony/sb/1968/118)
